söndag 20 juni 2010

Kronprinsessbröllop versus fotboll!

Säga vad man vill om helgens aktiviteter men för mig vann ändå kronprinsessbröllopet!
Jag kunde inte låta bli att imponeras av alla framträdanden på konserten kvällen innan bröllopet! Sång, musik, akrobatik - allt framfört med värme, kärlek och finess!

Sen ett storslaget bröllop som heter duga! Med pompa och ståt, välregisserat in i minsta detalj. Och med vältränade poliser som sprang hela vägen i kortegen iklädda kostym, skottsäkra västar och vapen utan att visa att de blev det minsta trötta!

Det enda misstaget som jag kunde se, var den bukett Victoria fick när hon klev ombord på båten. En bukett som hon skulle lagt åt sidan, tycker jag. Den störde bröllopsbuketten färgmässigt och man kan också fundera vad buketten kunde ha innehållit? Tänk på det!

Själv sitter jag och tänker att det är dags för en joggingrunda, utifall man får frågan om man ska springa bredvid någon kunglighet någon gång? Det blir väl kung Bore i så fall, men då ska jag ta me´tusan springa före! Honom vill jag inte vara bredvid!

Nej, sommaren är bäst! Med kronprinsessbröllop, glada barn viftande med flaggor och med blomster i håret - då mår jag som en prinsessa! Och intet öga är torrt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar