söndag 13 juni 2010

Schampo, hårlös och hårlöss!

Efter en skön joggingtur och en välbehövlig dusch efteråt tog jag extra mycket tid på mig att relaxa! Lite massage av ömma vadmuskler, insmorning av fot-, kropps- och ansiktskrämer och en skön andhämtningspaus i badrummet. Allt frid och fröjd igen, särskilt efter nattens härjningar, se inlägg nr 2 idag.

Men mitt i avslappningen faller mina ögon på schampoflaskans baksida, ett schampo som jag nyss använt. Jag ser att det inte bara är en ingrediens i schampot utan flera. Känner mig som Björn Gillberg när han tvättade skjortor i Prädd för att visa vad gräddpulvret egentligen innehöll. Är det kanske min mission att demonstrera mot innehållet i schampoflaskorna istället?

Ve och fasa, måste alla dessa tillsatser finnas i mitt schampo? Är det nyttiga saker?
Hör bara: Kolesterol, Methylchloroisothiazolinone, Butylphenyl Methylpropional... totalt 32 ingredienser!!!

När folk talar om hårlöss så kliar det alltid i mitt hår men nu när jag läst på flaskans baksida så rynkar sig hårstråna ännu mer! Eller är det så här det ska vara i schampo? Är det jag som inte förstår?

Sonen säger:
-Strunta i schampot, gör som på stenåldern, då tvättade man sig inte alls! (tonåringen igen, som vill vägra vara vuxen)

Jag tror dock inte på den idén för då skulle ni alla protestera högljutt! Särskilt om ni träffat mig efter dagens träningsrunda.

Så jag får väl fortsätta att schamponera håret men om jag så småningom blir hårlös då anmäler jag nog företaget! Och bäva månde alla hårlöss dessutom, tänk om vi alla blir hårlösa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar