måndag 14 juni 2010

Båt- och hårbotten (forts. från 13 juni)

Visst kliade det i mitt hår efter gårdagens blogginlägg om schampo. Men idag kliar det än mer efter att ha läst morgontidningen! Visserligen handlade artikeln om en rapport angående ämnet zinkpyrition, men det är ett giftigt ämne som används till både mjällschampo och båtbottenfärger! När jag kollade på min flaska så fanns det dock inte där, som tur var!
(Vill du veta vilka schampon det rör sig om - klicka på länken ovanför.)


Nu tror ni kanske att jag jobbar för Naturskyddsföreningen, eller så har Naturskyddsföreningen tjuvtittat i min blogg? Man kan ju undra när de kommer med en sån rapport just idag, dagen efter mitt schampo-inlägg! Vad vet jag?

Men jag blir inte tilltalad av att veta att båtbottenfärger och schampo har samma ingrediens! Och båtbottenfärg som ska sitta extra säkert för att stå emot vind och vatten!

Fast å andra sidan, när jag tänker efter, om man är flintskallig kanske en båtbottenfärg skulle vara bra att ha? Istället för hårimplantat eller peruk? Tänk tanken...

Kan dock inte låta bli att tycka att det är aningen bottenlöst att man använder ett giftigt ämne till både båtbottnar och hårbottnar? Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar