söndag 6 juni 2010

År 2041...

... då blir jag lika gammal som min mamma är nu! Hon firade sin 86:e födelsedag häromdagen! Och jag hade turen att få vara där tillsammans med henne! God mat på restaurang! Kaffe och hallontårta! Flaggor! Glädje! Gemenskap!

Det är både imponerande och hisnande med 86 år. Det innebär en massa upplevelser, erfarenheter och minnen av alla sorter, en del roliga och andra mindre roliga. Nu börjar dock en del minnen att blekna för min mamma och orken är på nedgång även den. Men humöret är på topp!!!

År 2041, hur ser det ut då? Med tanke på de senaste årens IT-utveckling så vågar jag inte spekulera över framtiden. Men jag hoppas att jag kan sitta där då, 86 år gammal, med flaggan i topp och ha ett lika gott humör som min mamma! Min idol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar