fredag 10 september 2010

"Tugga tuggummi och vinn en padda"

En massa nya ord översköljer oss dagligen. När man precis lärt sig några nya kommer genast fler. Jag förstår min gamla släkting som ruskar på huvudet när jag ena stunden säger mp3, nästa iPod, sen iPhone och iPad. Det är nästan så att jag själv måste tänka efter innan jag tar orden i munnen. Vilket var det nu?

När jag sen berättar för honom att om man bloggar kan man vinna en iPad så tycker han att det låter som att man ska tugga tuggummi för att vinna en padda! Det är inte lätt att vara gammal, höra dåligt och försöka lära in alla nya ord.

Bloggtävlingen ges av Webbhotell City Network och pågår fram till 5 nov-2010. Hänger du med och bloggar? Så kanske du vinner en padda, nej, jag menar en iPad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar