fredag 2 juli 2010

Sommarprat!

En sommar utan "Sommar" i P1 är ingen sommar för mig. Jag är flitig lyssnare och gör det gärna samtidigt som jag ligger på stranden, målar fönster eller softar i soffan. Ofta blir programmen rent meditativa för mig, de är ofta tänkvärda och ibland fastnar sommarvärdarnas ord för livet! Det händer även att jag stänger av radion givetvis, det är inte alla sommarpratare som har förmågan att fånga mig.

Av de jag hört i sommar är det bland annat en sommarvärd jag fastnat för, Per Holknekt. Jag hade inga förväntningar på att han skulle kunna leverera något för mig men jag blev fångad!!! Han berättade om hur det är att växa upp i ett tryggt hem, att sen revoltera, gå vägen via skateboard, tappa fotfästet i tillvaron, hamna i missbruk, festande, delta i Big Brother och till sist vara med och skapa Odd Molly - vilken resa!

Andra sommarpratare jag lätt kommer ihåg är Jonas Wahlström, han gav oss en bilresa vi aldrig glömmer, har nog aldrig skrattat så länge under en färd längs E4:an! Vi skrattar nästan än... Andra minnesvärda programvärdar är Erika Bjerström, Jonas Björkman, David Batra, Morgan Alling, ...

Så vill du ha tag i mig i sommar kan det vara svårt att nå mig mellan kl. 13.00 -14.30, det kan hända att jag är i en annan värld då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar