söndag 25 juli 2010

En birdieputt värd pengar!

Tankarna från idag handlar nog mest om dagens PUTT! Den som Richard S Johnson satte, den som han trodde skulle falla ner i koppen "klockan halv nio" och som ramlade i koppen först vid 18.30-tiden på Bro Hofs golfbana. Han var grymt fokuserad och lyckades med det som ingen trodde! Grattis Richard! Bra spelat!

Vi var många som satt bänkade framför TV:n idag. Det gjorde absolut inget att det var mulet väder ute, snarare perfekt "titta på golf inomhus-väder"!

Hans birdieputt var värd miljoner i prispengar, dessutom tillkommer alla kontrakt han kan få efter en seger på Europatouren.

Mina birdieputtar däremot är inte lika mycket värda, endast 25 kr hamnar i Birdieburken varje gång jag eller min golfpartner gör birdie (se inlägg 27 juni, Sommarutmaning: Birdiejakt) och jag får nog inte heller några feta kontrakt från sponsorer som vill sätta reklam på mina golfprylar. Men det är OK ändå, jag gillar att golfa i alla fall!

Nu blev jag ännu mer inspirerad av att göra birdies, särskilt nu när jag fått ordning på puttningen också! Så lite golfväder igen är inte helt fel, tack!

Om du undrar varför han sa "halv nio" så är det hålet som delas in i klocktimmar för att man enklare ska veta vart man ska sikta, vart bollen förmodligen kommer att trilla i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar