söndag 16 maj 2010

Vår-rus!

Glädjen över att vintern äntligen släppt sitt grepp tar sig många former! Än spritter kossorna ut i vårgalopp, än cyklar damerna (jag) i glädjerus med nyligen påsatta sommardäck, än osar grilldoften över kvarteret eller så ordnas picnic i parker och på torg med särskilda picnicfiltar, allehanda mat och dryck!

Eller som idag, i vårglädjen fick jag återigen ta fram kameran för att föreviga nästa vårblomma! Dessa finns nu i hundratusentals ute på Kungsängarna i utkanten av stan. Men se, jag har några exemplar i min trädgård också!

Kungsängslilja, eller som den tidigare hette, damspelsblomster. Kanske för att damerna, liksom jag, får "spelet" av att äntligen våren/försommaren är här! Jippie!

3 kommentarer:

  1. Du beskriver våren på ett underbart sätt! Att föreviga blomster och trädgård känner jag igen.
    Kolla in www.karinodlar.wordpress.com
    Karin

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Jag kollar på en gång...

    SvaraRadera
  3. och stampe spritter också :) både med benen och i humöret. svenska våren är underbar <3

    SvaraRadera