torsdag 27 maj 2010

Getingar! Se upp!

Getingar har aldrig tidigare varit något problem för mig, ända till sommaren för tre år sen då min kropp helt plötsligt sa: Stopp!

Den hastigt uppkomna allergin fick till följd att mina handväskor nu jäst som saffransdegen i ett varmt kök, numera är väskorna i size XXL! Både sprutor och tabletter ska alltid vara med, överallt! Till och med på joggingrundan, men då är dock inte handväskan med... Hur nu det skulle se ut... ? Hi, hi... !

Visste ni förresten att getingar är mycket farliga djur? Trots den ringa storleken? De orsakar mest dödsfall bland människor/år i Sverige av alla insekter/djur! Så storleken har alltså inte betydelse... jo, när man ska bära omkring den stora handväskan förstås!

Trots det kan jag inte låta bli att sätta en liten geting på min nya sommar-hemsida, sidan som ska byggas i sommar är det tänkt! För de är fina att titta på, på avstånd. Och nog tänker man ändå lite på sommar, bad och sol?

Bzzzz, bzzz, se upp...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar