söndag 31 oktober 2010

Allhelgonadagen

Allhelgonadagen infaller imorgon, den 1 november. Den är svår att hålla reda på, man blandar gärna ihop den med Alla Helgons Dag, som oftast "firas" lördagen under v. 44.

Givetvis missade vi detta med Allhelgonadagen även i år. Dörrklockan har ringt flera gånger i kväll och godissugna barn har stått där bedjande efter godis! Jag hade nästan lust att välja bus istället men då hade väl barnen blivit besvikna! Nu är det så att vårt hus inte badar i godis precis, det fick bli en och annan clementin istället till barnens stora besvikelse. Men tandläkarens lycka! Och jag håller mer på tandläkaren i det här fallet!!!!

Stackars föräldrar som ska borsta tänderna på småttingarna ikväll. Och stackars barn som förmodligen blir griniga och får en sockerchock av allt godisätande!

Jag kan tänka mig att tända ljus i höstmörkret, och det kan väl även få vara en pumpa om jag inte har något annat ljus, men kan vi inte få slippa dessa plinganden på dörren? Tiggande, godissugna barn - för deras eget bästa - håll dem hemma! tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar