måndag 1 mars 2010

Efterlysning: golftält

Inför sommarsäsongen har jag redan inlett min golfträning, veckans höjdpunkt!

Jag jobbar med att få den rätta svingen som tar mig ner mot singelhandicap. Men det konstiga är att mitt kroppsminne inte vill som jag???

När jag precis fått in den perfekta svingen så verkar min kropp inte alltid förstå det. Den kommer med en annan, nyskapad svingrörelse som jag inte känner igen! Jag som trodde att min hjärna satt på min kropp, eller vice versa???

Nu hade jag sett fram emot en ny träningskväll i tältet men den vita snön har satt käppar i hjulet! Tältet är nertaget, snön blev för tung på taket. Och mina klubbor suckar över att återigen få vänta en vecka!

Men i min hjärna har jag nu den helt perfekta svingen klar, den som får bollen att flyga rakt och långt! Undrar om min kropp förstår det? ;)

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa
    Stort TACK för alla uppmuntrande kommentarer du skriver i min blogg. Kul att kunna dela med sig av bra tips. Jag tycker också att ungafakta.se varkar vara en bra webbplats som jag kan använda mig av i framtiden.
    Lycka till med den perfekta golfsvingen!!
    // Karin M IKTA

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Tack för kommentaren på bloggen, dina ord är visa och ska självfallet tas med största respekt :D.

    I dina stora kliv mot den perfekta svingen är det lätt att glömma bort den simpla puttningen som dock kan rädda dig från en boogie på 18 hålet.
    Jag tycker du genast tar och köper dig en puttövningsmatta och slipar på den svingen innan snön försvunnit.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset men jag måste erkänna att jag redan har en puttmatta som jag blir lite putt på ibland. Men kanske dags att ta fram den igen??? :)

    SvaraRadera