lördag 13 mars 2010

I väntans tider...

... vad är det?

Är det när man väntar på något gott - och ibland upplever att man får vänta länge, alldeles för länge?
Väntan = längtan/förhoppning!

Eller är det förväntningar, ... som ibland inte infrias?
Väntan = vånda, ibland rädsla för besvikelse!

Eller kanske som när hunden väntar på att alla ska komma hem innan den kan lägga sig till ro? Väntan = oro!

Tyvärr drabbas man ofta av en handlingsförlamning när man väntar... inget blir gjort! Vi är många nu som väntar på våren, att isen/snön ska smälta bort och vi slipper ta på oss vantar, mössa och vinterskor. Sen om väntan är förknippad med längtan, vånda eller oro - det får var och en själv avgöra! Jag vill dock inte vänta särskilt länge till!

... och om en vecka blir vår familj fulltalig igen! Ett tag i alla fall! Då ska jag göra allt jag inte har förmått att göra när jag befunnit mig i väntans tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar