fredag 18 februari 2011

Släktträff på nätet

Idag har jag lagt ytterligare mailadresser från släkten till min maillista. Facebook har utökats med flera släktingar, alltifrån Östersund ner till Borås. Ännu så länge är de flesta boende inom Sveriges gränser men flera av dem nosar österut mot Asien eller västerut mot USA. För mig är spridningen inom Sverige ändå tillräckligt stor för att jag inte ska hinna träffa alla eller för att jag kunnat uppehålla kontakten tidigare.

När jag var liten för x antal år sedan så sa min mamma (hon på bilden bredvid) :
-Elisabeth, om du gräver djupare ner i sandlådan så kanske det kommer en kines med solhatt fram i gropen. Gissa om jag grävde, och grävde....
Att det givetvis var ett försök från min mamma att hålla mig sysselsatt ett tag tänkte jag aldrig på då. Inte förrän jag fick barn själv...

Men nu, även om mina släktingar så flyttar till Kina så slipper jag gräva särskilt långt för att nå dem. Det räcker med en knapptryckning vid datorn och sen kan vi ha kontakt dagligen om vi vill. Att nätet förenar har jag sagt förut men idag vill jag ytterligare trycka på det igen. Idag är jag nämligen särskilt glad då två av mina kusiner plötsligt finns nära mig igen. Kul att ses!!!!
Och kusinträffen närmar sig alltmer.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar