tisdag 1 februari 2011

Kaninens år

Imorgon, onsdag, så startar det nya året, kaninens år, enligt den kinesiska zodiaken. Jag brukar inte tro på horoskop eller annat hysch-pysch men kan inte låta bli att kasta ett getöga/fåröga på nyhetsartikeln i min lokala tidning.

Jag är alltså får (eller get) enligt zodiaken och ska passa mig för skärsår det här året. Jag kommer även under året att lära mig ett nytt begrepp: fårskalle!! Hmmm....???

Min son, hunden, ska sluta äta snabbmat ute och börja äta mer sallad! Jippie!

Min dotter, hästen, verkar ha tur med pengar! Jippie igen!

Men maken, kaninen/haren, får ett tufft år. Han ska slokörad vistas i en mörk håla hela året!
-Undrar varför?
-Jo, kanske när sonen tar pappans sallad, dottern tar pappans pengar och hustrun ska plåstras om.... ?

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar