torsdag 20 januari 2011

Jobb(iga) tankar!

På arbetet har jag mitt rum placerat intill kopieringsrummet. Ett populärt rum än så länge (jag jobbar på en skola) i väntan på att all information enbart ligger på datorn och att alla elever har egen laptop. Inte allt för långt borta tidsmässigt....

Under dagarna hör jag hur kollegorna drar sina kopior, ofta, gärna och mycket. Men emellanåt hör jag även andra ljud, frustande, suckande, ilskna kommentarer och ibland arga tjut! Kopiatorn är inte alltid människans bästa vän precis, och jag som har rummet intill får ofta göra nödutryckningar för att förhindra total förstörelse av maskinen. Jag har dock aldrig behövt fajtas med en katt vid kopiatorn, men enligt filmen kan även de irritera sig på den nyckfulla apparaten... och rörelserna känns igen från mitt jobb.

2 kommentarer:

  1. Hej det här din rumsgranne som skriver. Vi kanske skulle ha en sån gullig katt på jobbet. Då kanske det blev lite roligare att kopiera.

    SvaraRadera
  2. -Ja, och roligare för oss som ska fixa maskinen emellanåt...kanske katten kan hjälpa till förresten?
    -Mjau...

    SvaraRadera