söndag 12 december 2010

Vad ska du bli när du blir stor?

En fråga som man fick i yngre år men som ingen ställer till mig idag!

När jag avslutade min grundutbildning för x antal år sen, 35 år närmare bestämt, så trodde jag kanske att jag visste vad jag skulle bli, vad jag skulle jobba med. Men i staden där jag bor är Universitetskatalogen (som numera ligger på nätet) lika intressant att få som IKEA-katalogen för den inredningstokige!

Hittade givetvis kurser i höstas som jag sökte, fick antagningsbesked häromdagen. Den kurs jag mest eftertraktade kom jag inte in på dessvärre, det stod på antagningsbeskedet:
-Inte behörig att söka...
-Va, jag har ju redan tagit många extra poäng, gått kurser än hit, än dit! Funderar till och med på att disputera i några ämnen. Men....

Det är bara att ta tjuren vid hornen, dags att försöka uppgradera betygen. Jag är nämligen inte helt färdig med vad jag ska bli när jag blir stor! Nu blir det en anmälan till vårens högskoleprov, kanske blir jag behörig att söka även den här kursen, den som jag vill gå nu. I väntan blir det dock en mindre kurs igen.

-Hej Universitetet! Jag är inte färdig än.... trots 35 år av jobbande.
-Vadå, för gammal? Det blir man aldrig!

2 kommentarer:

  1. Helt underbart Lisa! Nej för gammal blir man aldrig. Glöm inte att bjuda in mig till din kommande disputation när än den blir. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar...
    Tack för ditt stöd! ;)

    SvaraRadera