måndag 22 november 2010

Novemberfix

Helt plötsligt är det november, var tog hösten vägen? Kan den ha försvunnit i arbetet? Eller börjar mitt närminne svikta?

Förra hösten gick jag regnklädd nästan jämt! Kollegan på jobbet påminner om att det i november 2009 var 9 soltimmar totalt! 9 timmar!!! Inte undra på att det kändes extra mörkt och regnigt då! I år har det varit fler soltimmar än så, eller hur?

Plockar fram lådor med julsaker inför helgen, adventsljusstakar och annat som jag nyss lagt ner, känns det som. Lämnar in cykeln för byte till dubbdäck och fixar ett nytt bakljus. Nu kan jag känna mig mer säker igen, halkfri och med ljus på cykeln som den värsta julgran!

Hinner visserligen bara cykla en dag sen är punkteringen framme! Och att starta en måndagsmorgon med oväntad punka, veta att det är 4 km till jobbet, ha inbokade möten redan från kl. 8 och försöka hinna allt ändå - ingen bra start på dagen!

Men jag hann, fick en härlig promenaddag och hann även ta en sväng förbi cykelreparatören som fixade ny innerslang. Han påstår att jag förmodligen cyklat för fort!? För innerslangen var totalt sprängd! Kanske i euforisk lycka över denna månads många soltimmar kanske?

Mot december med nytt ljus och nya däck med dubbar!
(som jag dock längtar att få ta av, och då blir jag ännu farligare och ännu snabbare!!) Klicka här får du se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar