söndag 21 februari 2010

Skidutrustning?

Inspirerad av de svenska framgångarna kunde jag inte låta bli att kasta mig ut i spåret. Med nyvallade skidor och stavar avsedda för preparerade spår så forsade jag fram över åkrarna, trodde jag.

Men ack vad jag bedrog mig, trots hög fart så blev jag omåkt av skidåkare med utrustning av äldre modell! Med gamla stavtrugor breda som snöskor! Och skidor breda för att hoppa backhoppning med! För att flyga långt!

I nysnön försvann mina stavar ner ca 50 cm varje stavtag och hastigheten anpassades till den takt fötterna och benen orkade forsa fram, utan att få hjälp av armarna!

Så min tänkta OS-seger i längdskidåkning tog andra hand om, de gamla erfarna skidrävarna som vägrar köpa ny utrustning! Men det gjorde inget, för det var en härlig vinterdag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar