söndag 24 januari 2010

Ensam helg?

En helg utan sonen och mannen! Och med dottern på andra sidan jordklotet? Vad göra?

Jag hade bestämt att när jag nu blev ofrivilligt ledig en helg så skulle det varken städas eller fixas med något i huset eller till familjen. Ingen tvättmaskin! Ingen dammsugare! Nej, här skulle slappas, zappas och latas hela tiden.

Och jag har varit riktigt duktig på det. Whow, efter frukosten i morse kunde jag krypa ner under filten i soffan och vrålglo på skidtävlingar! Skidskytte, längdåkning, storslalom.... utan att känna mig onyttig! :) Slå det om du kan!

Sova när jag ville, fika när jag ville, äta vad och när jag ville...... till och med popcornen slapp jag slåss om igårkväll. Vilken helg!

Men till sist måste jag erkänna att det kändes lite konstigt. Huset blev så tomt, till och med lite kallare, tydligen alstrar herrarna i familjen mycket värme! Och när jag upptäckte att jag satt och småpratade för mig själv då insåg jag att det trots allt är rätt skönt att vara flera! Mina "gubbar" är rätt bra ändå! Så de fick gärna komma hem igen!

Nu är det bara dottern jag väntar hem någon gång i mars, sen är ordningen återställd! Ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar