måndag 25 januari 2010

Burr!

Tittar på väderprognosen för tre dagar framåt. Burr! Nu väntas snökaos på onsdag och torsdag, om två dagar alltså! Och jag som trodde att snöskoveln gjort sitt för den här säsongen. Och att cykeln som är full med is och snö skulle tina fram! Inte då!

Det har gått så långt att jag slutat titta på termometern, jag bara vet att det är kallt och snöigt! Klär på mig massor av kläder utan att tänka. Jag har blivit precis som en robot! Jag vågar inte känna efter för då kommer desperationen: Ge mig lite vårkänslor, ge mig lite sol, ge mig lite värme!

Jag bara längtar......men inser att jag väl får fortsätta skidåkandet ett tag till då! Och får försöka glädjas åt att jag i alla fall slipper huka mig för getingarna! Surr, surr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar