tisdag 31 december 2013

Förhoppningar och avslut

Så var det då nyårsafton igen! I tankar satt jag och jobbade med bordsdekorationerna.
-Vad har det gamla året gett?
- Tog jag tillvara på året som jag tänkt?
-Vad kommer det nya året att bjuda på?

Jag hann tänka många tankar och gör här en kort summering av år 2013:
Glädje och sorg, skratt och gråt, förhoppningar och oro, upplevelser hemma och upplevelser borta, liten blev stor, stor blev liten, nystart och avslut, mindfulness och tanklöshet, gemenskap och ensamhet men även välkomnande och avsked.... Ett år som sig bör kanske? Ett år som det ska vara kanske? Inte ett år som alla andra men, ja, faktiskt, ändå ett år att se tillbaka på!

Och det nya året...
...må det vara ett bra år för oss alla! Även för dig!

Vi ses ikväll, välkomna mina gäster! Hoppas ni slipper att åka hem i nyårsnatten på oplogad E4...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar